Susah nak jaga HATI ORANG


Entry kali nie mcm ada masalah kan ?Haa .Hidup semua ada masalah .Lagi lagi wujudnya org yang kurang paham dengan keadaan kita .Orang nampak kita senang sana sini ,tapi ,Tuhan je laa yang tahu .Ekh baii ! Ingat aku tak fikir perasaan kau ke ? Sebab aku fikirlah ,aku tak boleh nak campur kau sangat .Lagi lagi mulut kau yang cam tettttt tu kan ? Bukanlah nak cakap kau tu tak bagus *Kompom laa YE .Aku lagi bagus kot .Ngeee~ Tapi ,di sebabkan mulut kau tu ,aku kurang tahan la der .

Hidup tak ada kawan susah .Hidup kurang kawan pon susah .Hidup ramai kawan pulaa ,hurmm ,lagi susah kot .Bukan nye apa ,NAK JAGA HATI KAWAN nie macam macam kena buat .MENIPU ! Itu perkara utamalah kan .Bukan nak jauhkan diri ,mcm mana ekh nak cakap .Hurmm .Time/waktu keluar semua tak kena *INI BETUL ,walaupun ada org cakap "alaa ,Bam tu kalau dah ada kawan lain ,mana nak join kita" .Derr .Macam aku cakap tadi an ,TIME tak kena *ada aje mulut longkang menghasut kata aku tipu la ,apa laa .Ini betul doe .Suka hatilah nak cakap mcm mana kan .Mulut orang ! >_<

Bila kita dah keluar dengan dia ,mula laa down down kan kita .Ekh ! Hati kau aku dah jaga ,hati aku pula kau nak caci .Tak boleh laa joyy buat mcm nie .Tak cantik laa .Itulah manusia sekarang ,lagi lagi MELAYU *Yess ,aku Melayu .Tapi Melayu sekarang otak tak lapanglah .Mengumpat ,menjatuhkan orang memang HOBI lah kan .Ggrrr !

Aim : Untuk mengkaji kenapa kawan semua macam nie .

Hypothesis : Semakin ramai kawan ,semakin susah nak JAGA HATI kawan .

Material : Diri sendiri ,kawan kawan yang sedia ada

..............
...........
........
.....
...
.

Conclusion : Aku tak dapat apa apa punca .CHOP ! I think I know !

1) Sejak habis sekolah ,semua dah hilang tah kemana .Just contact contact gitu je .
2) Masing masing ada hal luar masing masing .
3) Kompom kompom laa time tak penah nak kena kalau nak janji .
4) Sorang belajar tah kemana ,sorang tah kemana .
5) FB punca *upload pic je ,ramai terasa sebab TAK AJAK .Ggrrr !

Kawan memang penting ,TAPI ,kawan yang selalu dengan kita LAGI PENTING walaupun kita dah berkawan lama .UNDERSTAND di situ ? Sudah sudah laa nak menabur macam macam cerita okeh .Tak nak kawan ,sudahh *Tak terasa mcm budak kecik ke buat mcm tu ? Ini semua hati orang kan .Kita tengok dan ikut je laa rentak semua orang .

p/s : JAGA HATI ORANG tak semudah makan gula gula .Buka plastik ,makan isi ,telan ,simpan kat perut ,BUAT TAK TAHU ! SALAH .. *Kalau kita fikir kan diri sendiri pon lagi bagus kot daripada orang lain kan ? Gggrrr !

Arios tho !

1 comment:

  1. Menjaga hubungan dgn manusia amatlah penting. Tapi, bila sampai satu tahap yang mana kita dah habis flexible, terbuka dan sehabis baik untuk mnjaga hati sahabat dan sahabat itu masih 'menarik' muka dgn kita, amatlah pedih

    Sering saya mngingatkn diri ini, INILAH DUNYA, semuanya serba tak kena pada pandangan logik manusia. termasuklah saya yg jahil ini sendiri

    Lebih baik saya memilih utk menjaga hubungan dgn Allah secara menyeluruh, kenali Islam lebih dalam, Bab berkawan, bersangka baiklah dan berserahlah kepadaNya,

    "jgn pandang kawan kita macam dia dijamin ke Neraka,dan jgn pula pandang diri sendiri macam dah kita konfem masuk surga"

    ReplyDelete