Badminton

Tahukah anda bahawa bermain badminton dapat menyihatkan tubuh badan kita yang semakin layu ini ?

Jom kita baca kebaikan bermain badminton dengan teliti :

ehsan dari google

1. Sukan seperti badminton memberi banyak faedah kepada kesihatan kita dan juga salah satu cara untuk awet muda *macam mana tu nak dapat awet muda ?

2. Meningkatkan kadar HDL kolestrol baik dan mengurangkan kadar kolestrol yang puaka dalam tubuh. Bagus untuk jantung kan ?

3. Membantu mengawal tekanan darah tinggi kerana dengan bermain badminton boleh membantu menurunkan kadar basal heart rate dan mengurangkan blood pressure.

4. Membantu mereka yang overweight untuk menurunkan berat badan secara sihat. Ini disebabkan oleh pembakaran lemak yang berlaku semasa bermain badminton.*ini sangat penting untuk org macam BAM :)

5. Membantu anda menjadi lebih bertenaga kerana lemak yang terbakar tadi ditukarkan kepada sumber tenaga anda.

6. Membuatkan anda rasa kuat, sihat, bermotivasi, bersemangat dan muda!

<<< bende nie semua aku copy je dekat blog orang lain .HAHA

Kenapa BAM punya entry pasal nie ? Meh sini ,aku cerita :)

Semenjak dua menjak nie ,aku sangat aktif pada waktu malam .Setiap hari boleh di katakan laa ,main BADMINTON beb *padahal baru 4 hari je main- Niat nie sebab nak meringan kan berat badan je .HAHA .

Aku rasa ,last aku main badminton nie masa aku darjah 5 kot .Sumpah lama gila kan ? HAHA .Kira sekarang nie aku macam baru nak berjinak jinak balik laa dengan badminton nie .

ehsan dari google dan google

Peluh mencurah curah kalau di perah mahu berbaldi baldi agaknya .Balik kelas je ,memang tak mandi laa aku .Tunggu after main badminton ,baru aku mandi .Baru syyiiookkkk !! Aku main time bila ? Aku main badminton nie time malam ,after makan .Boleh an main memalam ? Ada gak kebaikan dia an ? Asal kan keluar peluh .NIKMAT ! :)

p/s : Bersukanlah demi kesihatan anda .HAHA .

Arios tho !

No comments:

Post a Comment