AJAL MAUT ditangan TUHAN


Gambar hiasan .HAHA .Gambar peringatan je :)

Entry kali nie bunyi nye mcm penuh keinsafankan ?HUHU .Hopefully laa ade perasaan uh :) 13.12.2010 telah perginya seorang ayah kawan ku kerahmatullah .Takziah aku ucapkan dekat Azral Md. Noh sekeluarga .Dalam pukul 1 lebih pagi ,aku dapat call .Azral ckp ayah dia dah tak ada .Aku agak mcm kaget juga r .Mula mula ayah bagong ,lepas tu ayah Azral .Aku mcm tak boleh nak terima sngt la .SEBAB ,dua dua ayah diorg nie ,aku penah pasang niat nak jumpa ,tapi semuanye tak sempat .Lepas nie aku tak nak jumpa ayah sape sape dah .Rasa cam kesal *ayat buku betul ,HAHA .Niat hati lepas subuh nak gerak Megah Ria terus ,aku memang lepas subuh dah siap .Aku call Messa ,fine 6.30 baru nak bangun .Aku okeh lagi .Yang panas nye ,call Kina .Reti abis nak angkat .Tido mati agaknya .19 missed call aku bg kat dia .Dalam kol 6.50 baru dia bangun .Nak jadi apa an .Tup tap tup tap ! Dalam kol 8 baru gerak *Plan kol 7 baii nak gerak ,HAHA .

Masing masing mata agak rabak r juga .Dak dak lain pon sama .Diorg dah memang stay kat umah Azral ,masing masing tak cukup tido .Lepas semua dah settle after pergi kubur ,kami g makan .Hujan turun memang lebat gila .Tapi ,alhamdulillah ,masa kebumi tak hujan .Kalau tak susah sikit .Semua berjalan dengan lancar .Lepas makan je ,terus pergi rumah Azral ,tapi org agak ramai ,so ,kiteorg pergi rumah Zaref .Lepak kat umah dia .Memang basah kuyup r gak .Hujan turun tak ada belas kasihan .HUHU .Kepala otak aku dah senoneng .Dgn demam nye lagi,memang gerek laa an .Aku org first dah kondem dulu .Kina ,Messa ,Ammar ,Najib ,Bagong ,Azral ,Zaref and Wan semua still segar lagi .Lepas mak Zaref keluar je ,semua start dah gemalai .Tutup je lampu ,haa .Semua pakat pakat tidur .Aku last last tak boleh nak tidur bila dengar si Kina dengan Azral bebual dekat depan mata aku .Dengan aku aku sekali melayan ,mengekek ,mengosip dengan Kina and Azral nie .Yang len buat hal masing masing *Tidur ,HUHU .Tup tap tup tap ! Bngun ,makan ,kiteorg balik .Dengan keadaan yg sejuk ,memang mencucuk nyucuk mata aku ,Kina and Messa masa dlm kereta .NGNTOK BAII ! AKhirnya sampai umah .

Dengan tak mandi lepas balik kubur uh ,aku tukar baju ,terus ekot mak aku keluar g Kangkar Pulai .Aku dengan mnegantoknya ,drive pergi sana .Dah laa agak jauh .Tapi memang org kata ajal maut ditangan tuhan kan ,masa aku dah kat Taman U ,aku memang tak perasan apa apa kat depan aku ,tetibe lori depan aku nie masuk laluan kiri ,aku tak terperasan ,aku laju je terus ,zuuppp ! Pembahagi jalan kat depan aku ,mak aku dah jerit .Nasib baik tak ada kereta kat depan aku ,aku terus masuk line balik .Perghh ! Kalau tidak ,memang aku dah tersadai kat situ .Mahu terbelah dua kereta ,aku tercampak kat luar *perghh ! aku punya andaian tak melampau pula an .HAHA .Tapi memang aku bersyukur kepada tuhan sebab tak jadi apa apa .Tak pasal pasal ,kawan kawan aku kebumi kan aku pula .Minta dijauhkan laa .HUHU. Aku pon terus drive elok elok .Tapi ,memang mata aku nie rabak teruk agaknya ,masuk simpang Kangkar ,aku boleh drive terus ketpi jalan ,mcm tak nampak jalan daa .Mak aku memang mengelibas r dalam kereta .Elak kena pukul je agaknya .HAHA .

Tapi alhamdulillah .Aku masih bernafas lagi sampai hari nie .Balik balik aku mandi ,terus tidur .Macam trauma irama juga laa .HAHA .Ramai ramai kita doakan untuk ayah Azral ,Encik Md Noh dan tak lupa juga arwah ayah Bagong dan Messa ,Encik Zainol dan Encil Salleh :(

p/s : Jangan memandu kalau mengantuk .Anda mampu mengubahnya .Sentiasalah mengingat kepada maut *Ayat cm gampang je .HAHA

Arios tho !

No comments:

Post a Comment