Melaka: Bandaraya Bersejarah

21 September 2011

Balik dengan menaiki kereta ke KL adalah impian aku daripada sem 1, sebab?? Aku tak larat laa nak tunggu bus yang janji tak seberapa nak tepat nie.
Kalau naik kereta, vroommm, terus gerak je. Tak yah nak stay sampai 1 jam lambat. Ggrrr~



Nampak tak?? MELAKA!
Sementara nak sampai KL tu, tak reti reti lagi nak menyinggah ke?? Memandangkan hari masih siang, apa salah nya kalau singgah sekejap dekat sini kan *itu laa masalah nya kalau balik ada kereta~
Memandangkan aku balik bertiga dan aku sahaja perempuan, and aku decide, aku adalah PRINCESS untuk satu hari bersama dua orang bodyguard. Owwesseemmm kan??



Tak nampak muka?? Ouh, identity di rahsiakan supaya orang lain tak boleh hire mereka selain aku. Harap maklum.
Bila cakap je Melaka, mesti nampak terus banggunan merah, A'Famosa dan macam macam lagi.
Dan kami sempat untuk menyinggah ke semua tempat itu termasuk laa ke Dataran Pahlawan. Sungguh tercabut kaki.
Dari satu tempat ke satu tempat, dari tanggan ke tangga, habis tenaga macam tu je. Fiuhh~







Semua nampak oldskol an?? Tapi, selama aku pergi Melaka an, baru kali nie aku perasan building CIMB Bank satu nie agak oldskol juga laa.



Dia pakai building lama punya. Sangat laa jakun kan aku?? Selama nie duduk dalam kereta, duduk duduk buduh je. Tak perasan semua nye.
Kali nie baru perasan macam macam, baru tahu semua benda benda nie dekat, baru tahu cari jalan sendiri nak pergi town dia.
Terasa hebat juga laa. Kira macam oweessemmm laa.

Lepas nie aku nak pergi Langkawi pula laa. Macam best kan dapat pergi bercuti dengan kengkawan kekadang?? Wah, cool!
Anyone?? Jom ajak aku pergi kemana mana sahaja. Akan aku hargai dan ikuti nya sangat sangat.

p/s: Alangkah indahnya kalau bercuti tak pakai DUIT!

Arios tho!

4 comments:

  1. rindu nya..da setahun lebih tak pegi melaka

    ReplyDelete
  2. Yeke?? Sama laa. Nie pon nasib je dapat singgah sini :)

    ReplyDelete
  3. wOOOOwww... nice entrance pic laa.. i like!

    haa.. ini dinamakn melencong.. ke tmpt lain.. x terus balik umah.. nk kne nie.. hehe. aq minat 1 pic kat dlm entry kali ini, pic kat warong jual seliper bagai tu.. nice but ad skit movement laa..

    :D

    ReplyDelete
  4. Bukan selalu dapat melencong macam nie. HAHA. Ouh, aku pon suka. Yup, ade macam gerak sikit. Ingat senang ke nak ambil gambar curi curi macam tu? HAHAHA

    ReplyDelete