Ragam Raya

3 September 2011

Pagi pagi raya memang kelam kabut satu rumah, betul tak? Dengan yang mana nak sembahyang raya la.
Nak mandi sunat raya laa. Ada yang baru nak iron baju raya laa. Tu lagi haru.

Tapi jadi aku, aku cool. Aku bangun on time. On time di sini, aku bangun paling lambat daripada yang lain, adik aku da ke masjid, aku baru bangun. Errrgghh !
Aku mandi pon on time, walaupun orang lain dah memekak suruh mandi. Aku tetap cool.

Aku tengok, semua orang dah siap, nak pakai tudung laa. Nak masuk dapur laa. Aku dengan tenang, pergi pakai baju dengan secepat siput *ngantuk weyh!
Time mak aku and yang lain dok sebuk hidang makanan dekat depan, aku baru je nak makeup. Ouh, sorry tak dapat tolong. Dan bila dah siap, aku just tolong makan. Maaf :)

Tak ada laa cantik mana ann --"


Scene paling aku suka every year, adalah Aki aku. Dia seolah olah jelmaan daripada padang pasir.
Kami para para cucu nie akan tunggu dia dengan pakaian dia. Wow, dia ooweessemmm.
Dia akan pakai serba putih bersama serban di kepala. Every year cara dia berlainan. Wow, saya teruja dengan Aki saya.

Ini Aki saya


Tapi kawan kawan, aku tak tahu laa ape silap this year, sebab TAK BANYAK GAMBAR, walaupun gambar FAMILY aku sendiri. Aku pon tak paham.
Tahu tahu, makan, salam raya, makan balik, tidur jap, beraya.
Kenapa tak ada time nak bergambar ekh ?? Gegurl tak paham laa kenapa. Isshhh !



Di sebab kan menu makanan this year banyak sangat, mungkin tak ada masa untuk semua bergambar bersama. MUNGKIN laaa.
Semua lepak dekat port nie je weyh. Aku kalau dah stay kat sini, memang susah laa nak gerak an.
Rambang mata. Ouh, lemang, ouh, rendang, ouh, sambal goreng, ouh, macam macam lagi.



Hanya ini gambar family yang aku ada --"


p/s : Harap harap next year, bilangan family aku bertambah << nak anak sedara. HAHAHAHA.

Arios tho!

No comments:

Post a Comment