Sekolah

6 Oktober 2011

Pagi pagi aku kena bangun dan jadi DRIVER. Yes, driver. Cuti nie, aku hanya jadi driver sepenuh masa tanpa gaji.
Hurmm, oke laa kerja nie, tak susah sangat laa.

Buletin wajib aku selalu kena hantar/amek adik aku balik sekolah. WAJIB!!
Pagi pagi dengan mata kelat, aku bangun, amek kunci kereta, terus gerak. Bawa kereta separuh sedar memang sudah pasti untuk aku.

Tengah hari, bila bangun, aku terus amek adik aku pula.

Sepanjang aku menunggu adik aku nak keluar, of course aku tengok anak anak orang lain melangkah dengan seronok untuk balik macam aku dulu dulu.
Macam macam ragam ada. Ada yang berlari, berjalan, belum kira yang merangkak dan berguling. Hisshhh.

Aku belek sorang sorang yang lalu, fuhh! Sekolah bukan main, ada nama, tapi asal laa punya selekeh student dia.

Sorang lalu, baju warna putih nie jadi kertas lukisan ke?? Mushkil mushkil.
Sorang lalu, tudung sekolah dia nie, buat lap meja kotor ke??? Mushkil mushkil.
Sorang lalu, untung pakai kasut hitam sekolah nie, mahu nye kalau rendam kasut uh, berdaki colour nya.
Seorang lalu, nie ade wrestling ke kat sekolah nie, rambut bukan main kusut masai. Mushkil mushkil.

Semua di atas, aku kutuk adik aku sendiri. Maaf Elisa :)

Aku terkadang, berfikir sejenak, tak reti nak jaga kebersihan ke ekh?? Aku??
Bukan nak kata laa, aku time sekolah, the most bersih person tau. Since sekolah rendah lagi aku nie bersih. HAHA.

Aku akan pakai stoking dulu baru pakai baju, untuk elak baju renyuk. Duduk dalam kereta or dalam kelas, baju aku lipat dan angkat secantik nya supaya tak renyuk.
Dan aku sanggup duduk keras macam batu dengan posture yang sama untuk mengelakkan baju renyuk.
Nampak tak care-nye aku.

Tu belom nye si polan polan pijak kasut aku, memang aku boleh bertukar jadi hulk. Aku benci kasut kotor.
"Baik kau bersih kan balik !!!" perkataan nie aku panculkan depan muka si polan polan itu.
Tak perlu kan kata kata, aku hanya perlu tenung redup ke dalam mata si pemijak tu, dia dah tahu nak buat ape. Hebat juga aku kan??

Tahap kebersihan kasut aku macam nie laa. Seolah kasut baru. Hebat kan aku jaga, tapi, bila da malas, lantak korang laa nak pijak ke, nak rendam air kotor ke.
Suka hati, aku malas nak jaga.

Tapi budak sekarang, kurang matang dan berfikir laa aku rasa. Mostly, budak sekolah adik aku, aku tengok, hurmmm, sepesen je yang mana selekeh. Ishh.
After amek adik aku, aku akan lalu depan sekolah menengah aku dulu.
Hurmmm, rasa nya sekolah menengah dan rendah nie, lebih kurang jee. Yang mana selekeh, dia kasi slekeh gilaa.

Terima kasih ya Allah jadikan aku sebagai seorang MURNI AZEERA yang agak pembersih ke sekolah dulu :)

p/s : Sumpah, aku tak nak nanti anak aku selekeh, haha, insy'Allah.

Arios tho!

3 comments:

  1. sekolah best :)

    ReplyDelete
  2. dak2 skrg mmg macam2 style pgi skolah je pon

    ReplyDelete
  3. Tara : Yup, sekolah gila best. Rindu :)

    Anis : Tahu tak pe, asal boleh pon ade juga. HAHA

    ReplyDelete