mukaBUKU

10 March 2011

"ha ! Da pukul 2 petang ?Ggrr ! Mengantok nye mata aku nie .Buka la .Bangun la mata .Nak jadi apa bangun pukul 2 macam nie !" Nasib baik dekat kolej, kalau dekat rumah, mahu abah aku pijak perut plus smackdown kepala aku nie. Fuhh !
Bila da bangun waktu waktu macam nie, subjek utama aku ialah ON laptop dan terus ke web www.facebook.com tanpa membasuh muka dan memberus gigi. Yehaa !

ehsan daripada Google

Wah wah wah ! Notification la aku tengok dulu kan, ekh ,ada friends request pula. Okeh BAM ! Buka satu satu okeh .Jangan gelojoh sangat.
"eleh, kau nak kutuk picture aku la nie sekarang ?engat aku heran .tarakkk laa !" sambil ber-monoloque sesorang masa baca notification *habitkan kalau kutuk org lain-
Ekh .Kawan kawan aku online la .Apa lagi chit chat laa ye. "Ensem doe mamat dekat kolej aku nie. Kalau dapat, memang tak lepas la" perbualan macam nie biasanya aku anggap macam perbualan budak poyo poyo, so, biarlah sebab aku yang cakap macam nie. Ggrrr !

Alamak! Memang menyampahlah kalau nampak budak yang kita tak suka online an *BAM, kau ingat facebook nie untuk kau sorang?-
Tapi, biarlah dia online. Ekh ! Budak aku admire nie online laa. Yehaa ! Stalker time la babe. "Ekh, in relationship sudah? Hurmm. Apa pon tak dapat" keluhan hati sambil mengetuk ngetuk button back. Hampa la hati aku. Tak pe la, aku nak stalker budak yang stalker aku pula laa. HAHA. Balas dendam la beb. Kau stlaker aku, aku stalker kau. HEHE. "ouh, hurmmm, ekh ,haa ,ekh, siot je, laaa, ouh, okehh !" Riaksi bila kita baca wall orang yang kita tak kenal.

"BAM !! Kau buat apa? Assignment dah siap belum ha? Bukan nye nak kena hantar abis sem assignment nie semua !" dengan penuh nada marah, aku boleh kena sound macam nie. Time orang dah cakap macam nie la baru teringat macam macam. Assignment laa, presentation laa, mock meeting laa, haa ! Berlambak kerja kau tak siap. Baru nak happy, mood aku terus merundum kekesalah *ayat kau nak pergi mana BAM?-
"BAM, awak kan nak jadi budak yang baik, kata nak dekan. Janganlah asyik nak mengadap Facebook. Kalau sekejap tak pe, ini celik mata buka FB, tak de kerja buka FB, tengah buat assignment buka FB, sebelum nak tido buka FB ! Tak bosan ke wahai BAM?" Aku monoloque sesorang lagi sambil bermotivasikan diri sendiri. Hurmmm .....

<<<<< Mesti korang tertanyakan apa motif aku cakap pasal nie *kalau tak tanya pon, aku nak bagi tahu gak-
Ini semua benda yang aku buat setiap hari sebenarnya, FB FB FB ! Actually, aku sendiri bosan mengadap FB hari hari, tapi, benda nie je yang senang aku nak buat.
So, after assignment for this sem macam nak mati banyak dia. Aku pon nekad nak deactive account aku nie.
So, yess ! Aku dah berjaya untuk beberapa hari nie. Aku bangun tidur je, aku buka buku, buat assignment after dah siap kerja aku, aku buka la blog dan blog orang lain. Nampak kan perubahan dia dekat situ? Tak tipu. HAHA.

p/s : Kalau nak berubah, semua atas kehendak diri sendiri okeh. Btw, aku active dekat blog je sekarang . Yehaa !

Arios tho !

1 comment: